Oeje.gif

Levende indhold.

Femte Barn er et professionelt Content Bureau. Vi hjælper virksomheder og organisationer med visuelt stærke fortællinger, der engagerer deres målgruppe.

Vi har mere end 20 års erfaring fra landsdækkende nyhedsmedier, ministerier, det private erhvervsliv, tv-branchen, public service, medlemsorganisationer, den finansielle sektor og en masse andet.

Hvis det ikke er tilstrækkeligt, trækker vi også på vores netværk. Altid med samme mål for øje:

Digitalt indhold af højeste kvalitet.

Holdet bag Femte Barn.


  • PARTNER
    TV-JOURNALIST & KOMMUNIKATIONSRÅDGIVER
    E: mette@femtebarn.dk
    M: +4560558035
    @: Linkedin

    Mette er den, I ringer til, når I har brug for et kreativt koncept eller hjælp til en kampagne målrettet en bestemt målgruppe.

    De sidste 15 år har Mette produceret nyheder til både TV-Avisen, Radioavisen, 19-Nyhederne og TV2 NEWS. Hun har været livereporter, Christiansborgreporter og børnenes reporter på DRs UltraNyt.

    I udlandet har Mette dækket det amerikanske valg og sat historier op til internationale spillere som fx BBC i Storbritannien og World Economic Forum i Schweiz.

    Mette er uddannet journalist fra Syddansk Universitet i 2010. Hun har lært sine nyhedsfærdigheder på TV2 og Danmarks Radio og bliver brugt som ekstern konsulent i forbindelse med kommunikations- og pressearbejde i dansk og international kontekst.

 

  • PARTNER
    JOURNALIST & RÅDGIVER I DIGITAL KOMMUNIKATION
    E: martin@femtebarn.dk
    M: +4531252552
    @: LinkedIn

    Da Mette Frederiksen trådte ind i Statsministeriet, var det Martins arbejde bid for bid at etablere fortællingen om, hvordan hun gik fra at være partileder til at være statsleder.

    Martin er god til det lange seje træk. Både i det private, hvor han er far til fire, og i det professionelle, hvor han er vant til at jonglere med store dagsordener.

    Under coronakrisen arbejdede han i Statsministeriet og var med til at lukke landet ned. Under udbytteskandalen arbejdede han i Skatteministeriet og var med til at splitte SKAT op i syv nye styrelser. Og under finanskrisen arbejdede han i Jyske Bank, hvor han var med til at kommunikere igennem krisen.

    Som kommunikationsrådgiver i Statsministeriet var Martin med til at lægge linjen for Regeringens digitale tilstedeværelse på sociale medier. Han havde sin faste gang i en lang række ministerier, hvor han havde en rådgivende og udførende rolle i forhold til at synliggøre regeringens budskaber.

    Tidligere var Martin ansat som medieredaktør i Skatteministeriet. Her havde han ansvaret for ministeriets digitale profil. Både det strategiske arbejde på tværs af kanaler og kommunikationsindsatser i forbindelse med større udspil.

    Martin blev uddannet journalist fra Syddansk Universitet i 2009 og har arbejdet for en række virksomheder og organisationer inden for mange sektorer (både offentlige, private og NGO’er).

 

Vores baggrund og de steder, vi er rundet af.

Bil02.gif

Vi skaber visuelt stærke fortællinger, der engagerer din målgruppe.

 

Samarbejd med os.

Er du interesseret i at høre mere om et samarbejde?